Je bent niet aangemeld · aanmelden · registreer
 

Overlegpagina van admin

Nieuw onderwerp toevoegen

Recent overleg

Meer...

Toon enkel overleg in het Nederlands
Archief

Archief


Grauwe abeel [t20492]
Zichtbaar voor iedereen · permalink · nl
Wim Brinkerink, op 2015-03-25 22:57:59, zei:
Hallo Tim,

Ik zag een nieuwe grauwe abeel verschijnen in Berkel Enschot. Toen ik hem wilde vergelijken met een grauwe abeel die ik een maand geleden heb opgevoerd, bleek die boom niet aanwezig in het overzicht van grauwe abelen wereldwijd en in Nederland. Verbazend, lijkt me?

Groet

Wim


Tim, op 2015-03-26 07:18:49, zei:
Ja, momenteel verschijnen zo'n 800 bomen niet de lijstjes per continent/land/provincie/gemeente.

Ik ben ervan op de hoogte en zal er naar kijken wanneer ik tijd heb.

Wees in ieder geval gerust, de bomen zijn zeker niet "weg" - ze worden momenteel gewoon niet getoond, maar ik weet nog niet waarom.

Groeten,

Tim


Tim, op 2015-03-27 09:41:34, zei:
Hallo Wim,

is het probleem nu opgelost?

Groeten,

Tim


Wim Brinkerink, op 2015-03-27 11:00:56, zei:
Ja, hij staat er weer bij en ik zie dat er ineens veel meer staan dan er stonden. Prima!.

Bedankt.

Wim



Over deze site
Zichtbaar voor iedereen · permalink · nl
cora, op 2015-03-20 10:24:55, zei:
Kan ik foto's gebruiken voor een bomenroute die we hebben uitgezet in den haag? Vriendelijke groet, Cora van der Veere

Tim, op 2015-03-22 09:19:05, zei:
Foto's kunnen niet zomaar gebruikt worden. Naast elke foto staat de fotograaf, die kan je contacteren om toestemming te vragen voor die specifieke foto.

Groeten,

Tim



Map icons
Zichtbaar voor iedereen · permalink · nl
Tim, op 2015-01-31 14:56:39, zei:
Hi all,

as you know the colors of the map icons indicate the trees's girth.

I'm planning to add the possibility to choose what tree property is used for the color: not only girth, but also height, exact height, age, ...

Currently this is with a fixed legend (5-6m is orange, 6-9m is red, ...). This is still a relict from my old Belgium based giant sequoia site for which this legend made sense. For many other trees and other places this is not the case: all trees might be green or there might be too many dark red ones.

If I would add tree height, I could also take a fixed legend (e.g. 40-60m is orange, 60-80m red, ...). This might again be appropriate for some tree species and some areas, but not optimal for others.

That's why I could also make the legend dynamic: purple is for the thickest/highest tree within the area you're looking at. This way the colors would clearly indicate height/girth differences. The downside of course is that a "red icon" in one area might be a green one if the tree would be there. Colors wouldn't be fixed: the legend would be different for every area. Both options are the same work for me.

Of course ideally, you could choose between a fixed/dynamic one or define your own thresholds or something even more fancy, but in a first iteration I would like to go for one simple option only. I can always extend from there, but I would like to start with a simple design first.

What is preferred by most? Fixed or dynamic colors?

Thanks,

Tim


Jeroen Philippona, op 2015-01-31 18:07:12, gewijzigd op 2015-01-31 19:57:16, zei:
Hi Tim,

I prefer a dynamic legend above a fixed one. Better indeed would be to have the choice between a fixed/dynamic legend and better still to have the possibility to choose your own thresholds for every map.

For now the dynamic legend as well as the posibility to choose what tree property (girth, height, exact height, etc.) is used for the color are very nice extra's.

Kind regards and thank you!

Jeroen


Tim, op 2015-02-15 18:49:10, zei:
Hi,

the new marker colors now on the site. You can choose between:

  • girth

  • height

  • exactly measured tree height

  • location elevation

The color are dynamic, as explained above. The legend is not yet visible. There will probably be some hiccups, as I didn't test it thoroughly (still got to do something else this evening).

Kind regards,

Tim


Jeroen Philippona, op 2015-03-01 23:49:48, zei:
Hi Tim,

The new possibilities are very nice! Thanks a lot.

I still have one more wish: could you make two categories for girth? A class for single stem trees only as well a class for all trees including multi-trunk trees?

That would make the system better still. As you know Bob Leverett has been talking for years to American Forest-people to get this the rule for the American champion tree lists.

Regards,

Jeroen


Rainer Lippert, op 2015-03-02 21:03:55, zei:
Hallo Tim,

das ist eine tolle Erneuerung. Leider scheint es noch nicht zu funktionieren. Bei mir erscheint beim Umfang 0 m-8 m und dann immer 8 m-8 m.

Viele Grüße,

Rainer


Jeroen Philippona, op 2015-03-12 22:40:32, zei:
Thanks, Tim,

For making the mapsystem even more complete!

Jeroen


Tim, op 2015-03-13 10:49:34, zei:
Thank you for the feedback. I have also extended the map legend so it has meaningful categories when you view the site not in the metric system, but using feet and inches.

Kind regards,

Tim



patricia, op 2015-02-11 00:27:56, zei:
Quite a nest in that old tree. What bird would make this nest?
Tim, op 2015-02-11 07:28:39, zei:
My first guess would be a stork ("ooievaar").
patricia, op 2015-02-11 14:30:53, zei:
I was thinking that. Not only is there a wonderful old tree, but a lucky old nest as well. Storks are supposed to be good luck I think

Thank you for your response

Patricia Vincent

Maarten Windemuller, op 2015-02-11 15:14:53, zei:
Sorry, I wrote text in the English version of this site. Will add the same information in Dutch version.
patricia, op 2015-02-11 15:30:18, zei:
Hello Maarten

That is quite alright. I do speak English.

I wonder if the poor tree cannot be saved perhaps a nest could be constructed on a tall pole. This is done where I live to encourage and maintain osprey's.

I loved the photo of the stork in the nest.

Thank you

Patricia Vincent


Martin Tijdgat, op 2015-01-27 06:34:03, zei:
Hai Mich,

Welkom op MT. Kan je deze foto iets bewerken (helderder maken) en in de goede positie opnieuw uploaden?

Veel plezier met vinden, meten, fotograferen en toevoegen monumentale bomen.

Groet, Martin

WiPe, op 2015-01-27 19:59:06, zei:
Vorig jaar is de grond onder de boom gefreesd om daar Rhodo's te planten. Het lijkt er op dat de Ginkgo daar last van ondervindt.
Wim Brinkerink, op 2015-01-29 13:51:14, zei:
Dit is zo'n geval waar ik eerder over berichtte. In Windows 8.1. plaatst de verkenner de foto's automatisch verticaal.! Om hem in de juiste positie te krijgen, moet je de foto eerst met een fotobewerkingsprogramma roteren en opnieuw laden. Pas dan wordt die in de juiste stand zichtbaar.
mich1995, op 2015-02-07 15:17:06, gewijzigd op 2015-02-07 15:17:18, zei:
Helaas krijg de foto niet in de juiste positie.

Mvg Mich

Wim Brinkerink, op 2015-02-08 16:17:31, zei:
Hi Mich, Je kunt met een goed fotoprogramma te foto's eerst 90graden draaien en ze daarna uploaden. Hier heb je een voorbeeld van een dergelijk programma. http://www.zoner.com/en/download-request; Het is veilig. Wel even opletten bij het installeren dat je custom installeert en vinkjes uitzet.
Tim, op 2015-02-09 07:11:19, zei:
Hallo Mich, welkom!

Maak je maar geen zorgen over die gedraaide foto's.

In de toekomst voeg ik een "roteer" knop toe op elke fotopagina zodat je elke reeds geuploade foto gemakkelijk kan draaien. Eens dat er is, kan je deze en andere foto's draaien zonder ze zelf te bewerken en opnieuw te uploaden. Laat deze dus maar gewoon even staan.

Groeten,

Tim

mich1995, op 2015-02-11 08:03:25, zei:
Oke bedankt

Tim, op 2015-02-11 07:27:47, zei:
Very impressive!

Thanks for adding this photograph.

Kind regards,

Tim


Monumentale bomen · Registreer
Zichtbaar voor iedereen · permalink · nl
jan, op 2015-02-09 10:20:37, zei:
Er staat wel degelijk een Sequoiadendron giganteum voor het kasteel in Perk.

Deze zou één van de overblijvenden zijn van een groep van drie. De boom heeft geen hoogte in verhouding met zijn ouderdom. Vermoedelijk is de top ooit door een storm afgebroken.


Tim, op 2015-02-10 11:00:11, zei:
Hallo Jan,

bedankt. Ik heb het aangepast op kasteel De Ribaucourt door te klikken op "Wijzig gegevens van de boom". Dit kan je ook zelf doen.

Groeten,

Tim


jan, op 2015-02-10 15:07:39, zei:
Bedankt Tim,

Ben nog niet helemaal vertrouwd met de werking van de site, maar een fantastisch initiatief.

Groeten,

Jan



Monzon, op 2015-02-05 08:51:37, zei:
Espectacular rebollo, sin dudas, pero ¿2000 años no son demasiados? Hay un rebollo catalogado en la zona (supongo que es el mismo ejemplar) al que se le atribuyen 300 años http://arbolessingularescyl.blogspot.com.es/2010/07/rebollo-de-los-manaderos.html

http://www.turismoavila.com/es/arbol-rebollo_2.html

Tim, op 2015-02-05 11:10:31, zei:
Hello Alberto, what a great picture!

About the age, more than 2000 years is indeed too much. This was caused by a recent problem that caused the "year of planting/germination" to be "year 0", causing an age of 2015 years. I will look into it as soon as I have time.

Kind regards,

Tim

Alberto C F, op 2015-02-05 11:13:54, zei:
Muchas gracias Monzon,

No se que error hay en el sistema, dice que los árboles fueron plantados en el año 0000, da igual la edad que le pongas.Tambien ha pasado con un roble común reportado recientemente en Dinamarca y con un pino salgareño reportado por mí hace un par de días. Intentaré marcar la edad correcta de nuevo.

Efectivamente es el mismo árbol del blog y de la página de turismo de Avila y debe tener alrededor de 300 años.

Un saludo.

Alberto C F, op 2015-02-05 11:31:28, zei:
Hi tim. thank you for your comment.

I try to put that was planted in 1700 but always goes the year 0000 there is an error in the system because it has gone well lately with other trees.

Grettings, Alberto.

Tim, op 2015-02-06 09:03:53, zei:
Hi Alberto, the problem is solved. I have set the planting/germination year to 1700 +- 80 years. Feel free to change it if it is not correct.

Kind regards,

Tim

Alberto C F, op 2015-02-07 23:36:16, zei:
Ok Tim, thank you very much.

Tiziano Rootman Fratus, op 2013-09-11 04:54:04, gewijzigd op 2013-09-11 04:59:19, zei:
The Monumental Tree along the path. You've to arrive in the village, to follow the road up to the parking lot in Pian della Regina, to walk around 1,5 / 2 hours following indications to Rifugio Zanotti in Vallone del Piz.
Tim, op 2015-01-30 23:02:34, zei:
That is a magnificent photo, Tiziano!
Tiziano Rootman Fratus, op 2015-01-31 07:57:00, zei:
Thank you Tim. I'm working on a new book all dedicated to big trees and old forest at the top of the montains...

Elevation profiles
Zichtbaar voor iedereen · permalink · nl
Tim, op 2015-01-30 23:00:53, zei:
Hi,

some new functionality: it is now possible to see elevation profiles for any species. An elevation profile shows how many trees are registered for each elevation or altitude interval.

Some examples:

http://www.monumentaltrees.com/en/elevation/europeanlarch/

http://www.monumentaltrees.com/en/elevation/giantsequoia/

It also works for varieties/subspecies/cultivars/... There is a link to these pages on each species page.

It has also been possible to see a location's elevation or altitude on the image pages as you might have noticed.

This info might not be useful for trees in flat countries like e.g. the Netherlands but it might be interesting to see how well some species do elsewhere and at what altitudes.

Kind regards,

Tim



Meer...
 

Hoofdpagina · Begin van pagina · Deel/Bewaar

© MonumentalTrees.com · voorbehoud · ook beschikbaar in · Castellano · Deutsch · English · Français · vertalen?